26 Ekim 2015

Rom yüklerken brick olan telefona kesin çözüm

Rom yüklerken brick olan telefona kesin çözüm

Rom yüklerken bilgisayarınızda winrar programı olsun zaten rar şeklinde indirdiğinizde rar,dan çıkartmanız lazım bazen  update.zip şeklinde iniyor dosya açılamadığı için yükleme yapılmak isteniyor bu size sıkıntı yaparak telefon veya tablet  açılmaya bilir.

Evet arkadaşlar bahsettiğim konu şu değil root yaparken yada recovery den rom yüklerken birick olan telefon değil tabi bu yarım brick yani diğer adıyla telefon takoz oldu deniliyor.Bunun çözümü orinal rom yükleyerek sorunu aşabilirsiniz.

Benim anlatmak istediğim tam brick yani tam brick de telefonun usb girişi çalışmaz telefon kapanır hiç bir işlem yapmaz ne şarz olur ne telefon açılır yani çöpe at gitsin

Şimdi sırasıyla
                         rom yüklerken telefon kapandı açılmıyor
                         rom yüklerken telefon kapandı hiç bir işlem yapmıyor 
                         rom yüklerken telefon kapandı şarz olmuyor 
Gibi sorunlarla gelenler için öncelikle bu nedenler neden olabilir rom yükleme sırasında elektrik kesildi veya yanlış rom yükleme genelde rom yüklerken usb kablosunun çıkması gibi sıkıntılarda yukarıda anlattığım tam brick olayı olabilir



Şimdi bize lazım olan bir adet usb jiğ telefoncuya götürürseniz ortalama 40 tl ve üzeri bir fiyatla takoz olan telefon sorunu nu çözer ama ortalama en ucuzu 5 veya 8 tl gold da en ucuzu 8 tl
Telefonun ucunda gördüğünüz alet bu açılmayan hiç bir işlem yapmayan telefon ları download moda alarak orijinal rom yükleme işlemi yapa bilmenize imkan sağlamaktadır. Resimde gördüğünüz telefon kesinlikle açılmıyor tuşlar çalışmıyor ve telefon açılmıyor usb.jig taktığınız çok kısa bir süre sonra telefon kendini download moda alıyor

Sonra ne yapacaksınız samsung telefonlarda odin proğramı ile rom yükleme yapılır usb.jig çıkartın ve şekilde kalsın telefonun usb driver ları bilgisayarda kurulu olsun odin programını bilgisayarda açın



Resimdeki örnekte olduğu gibi ekran açılacak kutucukları işaretliyorsunuz pda/ap yazan yere kendi orijinal romu seçin rom uzantısı md.tar5 gibi daha önce bu işlemleri yaptıysanız elinizde orJinal rom vardır her şey tamamsa download halindeki telefonu usb kablosu ile pc ye bağlayın odin programı telefonu algılayınca com: yazan yerde rakam çıkacaktır.Start diyoruz ortalama 5 veya 8 dakika içinde rom yüklenmiş olacak telefon kendine reset atacak ve odin programında pass yazısı çıkınca telefon kullanıma hazırdır.,

ROM YÜKLEDİKTEN SONRA TELEFON AÇILMIYORSA BURAYA BAKARAK DEVAM EDİN

Rom yüklerken açılmayan tablet 
rom yükleme aşamasında tablet kapandı bir daha açılmadı

Yukarıda anlattığım sorunların aynısı tabletlerde olabiliyor özellikle tek tuşlu tabletlerde her hangi bir sorunda orjinal rom yüklemek gerekiyor bu sorunlar yaratabiliyor
Böyle bir sıkıntı olduğunda tablet kesinlikle işlem görmez yapmanız gereken 1 gün bekleyin sonra usb kablosunu tablete takın büyük ihtimalle sorun çöüzlecektir.Bu çözüm olmadı yapmanız gereken tableti söküyorsunuz


Bellek çipinin  sağ üstten 5 ve 6 pinlerini birbirine kısa devre yaptırarak güç düğmesine basıyoruz tablet açılacaktır.Eğer açılmazsa tabletin şarzı tamamen bitmiştir.Biraz bekleyin şarz yapın tablet şarz olduysa biraz şarz olsun tableti açın  ve rom yükleme programı ve tablete ait rom indirip kurulum yapın
 

53 yorum:

  1. Telefonum avea intouch 3 large (zte blade qaxi) format atma yerine giriyor ama orjinal rom bulamadim yardim edermisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zte firmasının sitesi bakarsan orada bulabilirsin

      Sil
    2. bende de aynı telefondan var intouch 3 large fulll brick oldu telefon sadece bildirim ışığı yanıyor ne şarj alma ekranı ne bi tuş kombinasyonu işe yaramıyor daha öncede 2 kez olmuştu durduk yere olmuştu tabi sp flashtool ile çözdüm bu sefer 1 ay oldu hala yapamadım bu benim telefonumda da işe yararmı yardımlarınızı bekliyorum

      Sil
    3. ali Yıldırım ses açma ve kısma tuşlarına beraber basıldıgın da telefon açılıyormu

      Sil
  2. merhaba abi benim telefonum rootlu bu ona zarar verirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Root lu telefonu. Brick le bir alakası yok bu sorun genel de ro yüklerken olur
      Root un bir zararı olmaz root lu telefonu bilmiyorsanız
      Fazla kurcalamayın derin yani telefon root lu ise sistem yapılandırmasını girmeyin yanlış bir yeri silersiniz
      Bu telefona zarar verir..

      Sil
    2. Dostum rootlu lg g2 de yanlışlıkla system dosyasını sildim şimdi telefon lg logosu gelip gidiyor usb de bağlanamıyorum usb jiğ dediğin axesuarla pc telefonu görürmü
      Birde benim bu olay brick denen olaymıdır telefon lg g2 d802tr yardımcı olursan çok sevinirim

      Sil
    3. Dostum senin ki farklı bir olay orijinal
      Rom yükleyerek sorunu çözebilirsin

      Sil
  3. Selam.benim telefonum Samsung Galaxy S i9000 .yanlislikla i9003 yukledim telefon kapandi ve acilmiyor.ne sarj oluyor hic bisey.ne yapa bilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum orjinal rom yüklemeyi denedinmi
      Telefonuna ait orjinal romu indir
      Odin programı ile yükleme işlemini yapmalısınız telefon kapalı iken ses kısma+güç+ home tuşlarına beraber basılı tutun warning olan telefonu tüm tuşları bıraktıktan sonra ses açma tuşuna bir kez dokunun telefon download olacak download olan telefonu bilgisayara kurduğun odin programıyla eşleştirmek için usb kablosu ile bilgisayara bağlayın
      Odin programını açık vaziyette iken ap yazan yere indirdiğiniz orjinal romu gostereceksin tar uzantılı olur rom lar
      Start diyerek orjinal romu yukleme işlemini
      Başlatacan bataryayi çıkartıp bir kaç dakika bekleyin bu şekilde işlem yapın
      Eğer tam brick olduysa telefon hiç tuş çalışmiyorss gold tarzı marketlerde yada internet
      Üzerinden usb jig alacan 5 veya 10 liaradir jig usb yi şarz yerine takip download olduktan sonra yukarıdaki anlattığım şekilde romu yükleyecek ve telefonu kullanmaya başlayacaksin



      Sil
  4. iyi gunler bu konuda bi yol gosterirseniz cok mulu olurum . benim tablet pc Acer Iconia Tab A510 tablet artik acilmiyor ve ekranda
    su sekilde bir hata var.
    Booting failed
    Bootloader VJB-d0ca683:starding fastboot usb download protocol
    diye bir hata veriyor. her yolu denedim tuslarla resetleme fastboot ile ama hic bir sekilde basarili olamadim. fastboot kiliti acamiyor kilitli diye hata veriyor. nasil bi yol izlemem gerekli. yoksa copemi atacagim. tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orijinal rom yükleyerek sorun çözülür
      Şuan için yardımcı olamda daha sonra
      Musait olduğum zaman yardımcı olurum

      Sil
  5. Fatih tekmen kardeşim senin ki farklı
    Orijinal rom yüklemelisin
    Sorunun cevabını yukarı kısımlarda sorularda
    Vermiştim

    YanıtlaSil
  6. Mrb mehmet bey benim telefon zenfone 2 telefone marshmallow yuklerken kapandi birdaha acilmiyor.guc tusuna basiyorum titriyor ama acilmiyor 2 dakikada bir titreme oluyo ama kendini acamiyor.bir fikriniz varmi size cokca dua ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum ses acma+ güç tuşuna beraber basılı tut recovery Mod açıldığında wipe data factor reset yap daha sonra wipe cache partition yap
      Büyük ihtimal duzelmez bundan sonraki işlem rom yüklemek olacaktır
      Orijinal romu yukleyeceksin
      Tuş fonsiyonlari hiç çalışmıyorsa brick
      Olmuştur garantisini goturun

      Sil
    2. Evet onlarin hicbiri calismiyo ses tusu guc tusu.peki benim telefonum rootlu garanti disi anlarlarmi.bence ya anakart degisir yada yazilim atarlar anlasilirmi mehmet bey

      Sil
    3. Garanti dışı olmuş servis anlar

      Sil
  7. merhaba kardeşim lenova tab2 a8-50L tablete lenova tab2 a8-50Lc rom yükledim açılmıyor şarjı vardı usbye taktığımda şarjda olmuyor görüntü gelmiyor hiç bir tuşla çalışmıyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum bir iki gün beklemenizi tavsiye ederim tabletler genel olarak bu şekilde olduğu zaman tekrar eski haline dönüyor benimde başıma geldi sonra kendiliğinden düzeldi

      Sil
    2. Şuda var örnek resimdekini de uyguladıktan sonra tablet 1 gün sonra açıldı

      Sil
  8. Merhaba benim gm discovery 2 var önce root attım sonra twrp yükledim sonra discovery 1 için olan ios romu yükledim ve telefon açılmıyor yani 4-5 tane apple logosu yanyana geliyor sonra sürekli kendini tekrarlıyor açılığ kapanıyor. Yüklemiş olduğum twrp moduna girebiliyorum ama hafıza kartı olmadığı için telefona orjinal romunu atamıyorum download moda geçmiyor dolayısıyla pc tanımıyor çaresi ne yardım edermisin telefon arkadaşımın.

    YanıtlaSil
  9. dostum kusura bakmayın işler den dolayı geç cevap veriyorum
    dostum başka telefona ait rom kesinlikle yüklenmez ve sen yüklemeye çalışmıssın
    öncelikle sp flas tool programını bilgisayarına indir
    sitede verdik
    dosyayı rardn çıkar bilgisayarında antivirüs varsa kapat sonra rar dan çıkardığın dosyanın içinde flas tool exe çalıştır.açılan flas toll da options//download kısmına tıklayın orada iki adet seçenek olacak bu kutucukların 2 side işaretli olsun daha sonra scater download kısmında indirdiğiniz romu gösterin yani rom programın ara yüzüne yüklenecek şimdi telefon resminin sağ tarafında dowload only yazan yeri açın burada format all download seçin kesinlikle bunu seçin son olarak telefonu kapalı şekilde usb kablosu le pc ye bağlayın ve rom yükleme işlemi başlayacaktır.
    rom buradan indirin
    http://viid.me/qeEBAK

    YanıtlaSil
  10. Kardeşim ben samsung glxsy sm-j500f kullaniyorum kingroot ile root atmayi denedim telefon kapaniyor ve yeniden açiliyor ve IMS service durdu diyor ve bidaha kapaniyor arka plan uygulamasini kapatmadiğim sürece telefon kendi kendine kapaniyor kardesim yardimci ol bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum kusura bakmayın bu gün siteyle ilgilenemedik
      o yüzden biraz geç cevaplıyoruz
      bu sorunu çözmek için öncelikle telefonu kapatın
      daha sonra güç tuşuna basılı tutun samsun yazısı çıkınca
      güç tuşunu bırakın hemen ses kısma tuşuna basılı tutun
      cihaz yeniden kendini başlatana kadar ses kısma tuşuna basmaya devam edin telefon güvenli mod da açılacaktı.
      güvenli modu görünce ses kısma tuşunu bırakın
      gübenli mod da hata mesajı almıyorsanız yüklediğiniz bir uygulamadan dolayı bu hata vermektedir
      genel sohbet uygulamaları neden olmaktadIR.
      BU uygulamayı bulun devre dışı veya kaldırın
      hata mesajı güvenli mod da açıldıysa yapamanız gereken güvenli mod da ayarlar diyorsunuz
      uygulamalar/uygulamalar yöneticisi com.sec.imsservice bulup ön belleği ve verileri temizleyin
      son olarak da en güvenilir yöntem ses açma+güç+home tuşlarına basılı tutun telefonu recovery de açın wipe data factor reset yapın reboot ile yeniden başlatın
      sorun ortadan kalkacaktır.
      daha sonra orjinal rom da yükleyebilirsin kafam rahat olsun diyorsan

      Sil
  11. Kardeşim telefonu güvenli mod da aldim ayni sorun ıms service durduruldu diyor ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlar uygulama ve uygulama yöneticisi yolunu takip ederek (bazı telefonlarda com.sec.imsservice
      Bulup üzerine tıklayın verileri ve önbelleği temizleyin

      Sil
  12. Kardesim sadece böyle yaziyor Com.sec.ims Sadece önbelleği temizle diyor birde durmaya zorla diyor verileri temizlemiyor verileri temizle tikliyrorum ama olmuyor çaresi sensin karesim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durdurmayı denedinizmi yerinde olsam telefonun recovery den format atarım

      Sil
  13. Formatta bir boka yaramiyor format atsam sorun ortadan klakiyor ama telefonu bir kereck kabatip acsam yine ayni sorun yine cikiyor hepsini denedim ama yinede olmuyor

    YanıtlaSil
  14. recovery üzerinden mi format yaptınız dostum tek çare orjinal rom yükleyemek ozaman güvenli mod da hata veren uygulamayı bulabilseniz çözüm olur ama bir kaç uygulamada bunu yapabilir neyse stock rom yükleyin

    YanıtlaSil
  15. Stock rom bilgsayayarsz nasil yüklerim

    YanıtlaSil
  16. Peki bunu çözebilecek uygulamayı soylermisin bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uygulama değil site içi arama yapın j500 diye rom yükleme çıkacaktır

      Sil
    2. Kardeşim sen bana linkini atarsan sevinirim

      Sil
    3. Kardeşim verdiğin site Verdiğin site yanliş heralde ingilizce yazilariyla yaziyor hiçbirşey anlayamiyorum başka site yokmu

      Sil
    4. Distum linki arama motoruna yapıstır reklamı geç dedikten (skıp) sonra
      Site açılacak kendi sürenin linkini verdim dostum sitemizin arama kutucuğa J5 yaz çıkar J5 rom yükleme olana gir

      Sil
  17. General Mobile 4GB marka cihaza flashtool dan stock rom yükleme işlemini başlattım. Ancak o esnada General Mobili değil kendi kullandığım lg g2 d802 nin pc ye takılı olduğunu gördüm hemen çıkardım teli ama o dakikadan itibaren telefon usb kablosunu veri aktarım mıdunda değil sadece şarj modunda görüyordu bağlantı modunu mtp yapma filan iş yapmadı. Cihazda aıcp android 7.1.1 custom rom vardı rootluydu recoveryden başka romlar denedim sorun devam etti recovery den usb otg yi bile görmüyor sağlam telefonculara haftalarca uğraştılar yapamadılar şarj soketi komple değiştirdiler çözemediler bende yanlışlıkla recoveryden sistemi sildim. Şimdi usb otg ile recoveryden rom atamıorum ayrıca download moda alıp flashtool ile stock rom da yükleyemiorum tel açılışta direk twrp ye giriyor ne yapabilirim çok acil teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. General Mobile 4GB marka cihaza flashtool dan stock rom yükleme işlemini başlattım. Ancak o esnada General Mobili değil kendi kullandığım lg g2 d802 nin pc ye takılı olduğunu gördüm hemen çıkardım teli ama o dakikadan itibaren telefon usb kablosunu veri aktarım mıdunda değil sadece şarj modunda görüyordu bağlantı modunu mtp yapma filan iş yapmadı. Cihazda aıcp android 7.1.1 custom rom vardı rootluydu recoveryden başka romlar denedim sorun devam etti recovery den usb otg yi bile görmüyor sağlam telefonculara haftalarca uğraştılar yapamadılar şarj soketi komple değiştirdiler çözemediler bende yanlışlıkla recoveryden sistemi sildim. Şimdi usb otg ile recoveryden rom atamıorum ayrıca download moda alıp flashtool ile stock rom da yükleyemiorum tel açılışta direk twrp ye giriyor ne yapabilirim çok acil teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telefon kapalı iken usn kablosu ile telefonu pc ye bağlarken aynı anda ses kısma tuşuna basılı tutumayı denedinizmi

      Sil
    2. dostum yanlış anlamadıysam lg telefon için diyorsun
      telefonun epey zarar görmüş usb hata ayıklama
      açık olmadığından görmeyebilir
      neyse verdiğim usb driverı pc ye kur
      daha sonra elinde flas tool vardır vereceğim dll dosyasını
      flastool un kurulu olduğu yere at kopyla değiştir
      seçeneği çıkar
      daha sonra telefonu kapalı şekilde aynı anda ses kısma tuşu ve usb kablosu ile telefonu bilgisayara bağla
      bilgisayardan bilgisayarım özellikler kısmında aygıt yöneticisini seçin telefonun bağlı olduğu portu bulun gözüküyorsa
      ona gelin usb mobile serial port yazan yeri değiştirin
      flastool protu genelde 41 den başlar siz onun com 41 yapın
      daha sonra flasoolu açın (tabi tot uzuntılı firmware olması gerekli flastool da port u com:41 olarak gösteriyorsunuz zaten flatool telefonu gördüyse yyükleme yapabilirsiniz daha sonrasını siz biliyorsunuz
      https://cloud.mail.ru/public/B64C/iJFEbdvxS

      https://cloud.mail.ru/public/McP6/BfRRbggSu
      mega dll

      Sil
    3. Usta telefon download moda giriyor ama rom flashlama esnasında usb hatası veriyor. Ah bi kdz uzantılı stock rom yüklemeyi başarsam sıkıntı yok da işte. Teli daha önce sayısız kere bozdum aynı şekilde rom flashladım kurtardım ama bu sefer farklı. Dediğim gibi usb veri aktarımı olmuo. Recovery den otg ile de atamıyorum. Cihazın hafıza kartı desteği olsa ordan bi custom rom yükleyim devam edicem ama g2 sd kart girişi yok. G2 ye recovery yada download mod ile rom atamıyorsak nasıl rom yükleyebiliriz. Dediğim gibi açılışta dşrek twrp ye girior ordanda yüklücek bi zip dosyası olmadığı için bişey yapılamıor. Lg teknik servise veriyim dedim garantisi yok durum böyle böyle parasını neyse veriyim dedim rootlu cihaz alamıoz dedi. Napcam bilmiorum

      Sil
    4. https://cloud.mail.ru/public/FmW5/oLi4qsjRJ
      rar içinde hepsi mevcut yalnız maga.dll dosyasını
      lg klasörünün içine at yukarıda yanlış yazmışım flastool açtıktan sonra sonra rar içinde lgg2.dll var onu seleck menüye dll dosyasını göster

      Sil
    5. dostum sistemi sildiğin için usb hata ayıklamada kapanmıştır sorun orada bilgisayarda aygıt yöneticinden telefonu görüyor mu görüyorsa port girişini değiştir örnek 4 se onu değiştirin flastool da 4 com:port yok ve tot yöntemi ile bneim anlattığım tot uzantılı firmware le kurum yaparsınız
      deiğim gibi aygıt yöneticine bir bakın derim

      Sil
  19. Bunların hepsini yarın tek tek denicem yalnız tot uzantılı firmware nerden bulurum. Biraz baktım da link kırık bazı sitelerde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedigim gibi yap portu değiştir aygıt yöneticisinden son verdiğim linki indir flastool aç zaten flastool dakika ilk port 41 dir sende 41 yap telefonu gördüyse bakarız bulmaya çalışırım firmware

      Sil
    2. http://viid.me/qtNHXU
      Yanlış hatiamiyorsam buydu LC ye kurup firmware indiriyor

      Sil
  20. iyi günler benim telefonum samsung galaxy ace 2 rom yüklerken telfonum kapandı şu anda hiç bir işlem yapmıyor ne açılıyor nede şarj alıyor bu jig i alsam işe yarar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostum hiç bir tuş işlev görmüyorsa jig işe yarar
      ses kısma+güç+home yaptığınız halde olmuyorsa telefon brick olmuştur yalnız samsung tüm telefonları destekleyeni alın

      Sil
  21. Kardeşim benim telefonun modeli SM-J500F Android sürümü lollipo 5.1.1 ben bu telefona kingroot ile root atmaya çaliştim %33 olup telefon kendi kendine kapanip açiliyor tekrar giriyorum kingroot a %50 60 arası yine kendi kendine kapanıp açılıyor tekrar giriyorum kingroot uygulamaısna bu seferde %75 olup root failed yazıyo bi türlü rootlayamdım telefonu

    YanıtlaSil
  22. Kardeşim Nası açık açık anlatırsan sewinirim☺

    YanıtlaSil

 

Copyright @ 2013 ANDROİD İLETİSİM .